sobota 4. ledna 2014

Hunger Games: Síla vzdoru

Autorka: Suzanne Collins
Překladatel: Zdík Dušek
Vazba: brožovaná
Počet stran: 344
Nakladatelství: Fragment, 2013
Původní název: Mockingjay
Hodnocení obálky: 5/5

Jmenuji se Katniss Everdeenová. Proč nejsem mrtvá? Měla bych být. 

Proti všem očekáváním přežila Katniss hladové hry dvakrát, ale ani poté nemá klid. V zemi Panem vypuklo postání. Kapitol je naštvaný a chce pomstu. Kdo by měl za nepokoje zaplatit? Katniss. A co je nejhorší? Prezident Snow dal jasně najevo, že v bezpečí není vůbec nikdo… 

Bude připravovaná revoluce v čele s Katniss úspěšná? Cena může být hodně vysoká... 

Třetí, závěrečný díl světového knižního bestselleru.



Katniss teď bydlí ve 13. kraji. Sama se tam potlouká a myslí na Peetu. Dokonce má o něm i noční můry. Musí se ale rozhodnout, zda se má stát reprodrozdem - symbolem vzpoury proti Kapitolu.
Přijímá tedy tuto funkci. Ta obsahuje spoustu líčení a stylových oblečení a poté natáčení TV reklam, které se budou vysílat do Kapitolu. Jako odpověď jim přijde rozhovor se zajatým Peetou! On žije! O několik reklam se ale začíná promítat to, jak je mučen. Katniss konečně dochází, proč ho uvěznili. Mají na ní teď ,moc''. Je pro ni důležitější Peeta než povstání? Provádí se záchranná akce, při níž musí osvobodit Peetu. Podaří se to?
Stalo se něco úplně nečekaného, a tak Katniss opouští 13. kraj.. Bude ještě někdy něco tak, jako bylo dřív? Kraje se všechny pomalu hroutí a zbývá jen Kapitol.. To zvrácené místo. Katniss se ocitne v jedné ze speciálních jednotek, které se vypustily do Kapitolu. Celé se to zvrtne, a tak všichni z jednotky skončí v aréně. Není to ale obyčejná aréna.. Je to aréna, která nemá konce.. Jde o to, zabít co nejvíce lidí a udělat to tak, aby nezůstal ANI JEDEN vítěz. Několik lidí pomalu a postupně umírá. Jak to všechno dopadne? Je to vše takové, jak se zdálo? 

O autorce: Suzanne Collinsová se tvorbě pro děti věnuje už od roku 1991, kdy začala psát scénáře k televizním pořadům pro děti, například Clarissa Explains it All nebo Clifford´s Puppy Days. Několik pořadů, na nichž se autorsky podílela, bylo nominováno na prestižní televizní cenu Emmy. Při práci na dětském pořadu Generation O! se setkala se spisovatelem Jamesem Proimosem, který ji přemluvil, aby zkusila napsat také nějakou dětskou knihu. Když jednoho dne listovala Alenkou v Říši divů, napadlo ji, že venkovské prostředí příběhu se musí dětem, které podobně jako ona vyrostly ve velkoměstě, zdát neuvěřitelně vzdálené. Ve městě, jako je New York, se přece spíš než do králičí nory můžete propadnout do kanalizace. A když se vám to stane, jen těžko se ocitnete uprostřed čajového dýchánku. Co byste tam místo něj tak mohli najít? Právě o tom pojednává její prvotina, The Underland Chronicles (Podzemní kronika). 

Suzanne Collinsová žije v Connecticutu společně se svojí rodinou a dvěma divokými kočkami, které se usadily na jejich zahradě.

Můj názor: Poslední díl této dystopie mi opravdu celkem vyrazil dech. Já nevěděla jestli čtu správnou knížku, protože mně to opravdu dostalo. Vše je úplně jinak, než se zdálo. Je to celé zvrácené.. Přemýšlela jsem, a nechtěla bych to zažít. Hunger Games je hrozně úžasná dystopická série a já jsem ráda, že jsem měla tu čest si ji přečíst. Dávám 5/5 ozubených koleček.


Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete zakoupit ZDE, na oficiálních stránkách nakladatelství.

4 comments:

  1. Já, když jsem četla tuto knihu, taky jsem se divila. V každém díle této série je smrt, ale až v tomto nás opravdu zasáhne. Přesto všechno se mi, ale líbil ze všech nejmíň. :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Mně to zasáhlo tady v té nejvíce. :/

      Vymazat
  2. Já se na Sílu vzdoru chystám a musím říct že se moc těším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě těš! Já se také moc těšila.. :)

      Vymazat

Za každý komentář děkuji! ♥

 

My World of Fantasy Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang