úterý 27. srpna 2013

Percy Jackson: Zloděj blesku

Autor: Rick Riordan
Překladatelka: Dana Chodilová
Vazba: vázaná
Počet stran: 400
Nakladatelství: Fragment, 2009
Původní název: Percy Jackson - The Lightning Thief
Hodnocení obálky: 4/5

Jmenuji se Percy Jackson.
Do teď jsem si myslel, že jsem obyčejný kluk, kterého čeká vyhazov ze školy. Zjistil jsem ale, že můj otec je bůh z Olympu.
Moje učitelka se proměnila v krvavou příšeru a kamarád je Satyr.
Všichni na mě mají spadeno a podezřívají mě z krádeže blesku, zbraně mocného boha Dia.
Musím dokázat svou nevinu a najít ukradený blesk a s ním i zloděje. Pomůžeš mi?
Bude to ale nebezpečné, tak neříkej, že jsem tě nevaroval!


☼☼☼☼☼☼

Mladému Percymu je teprve 12 let. Je problémový, a trpí dyslexií a poruchou pozorností. Díky těmto věcem často mění školu.. Na první pohled vypadá Percy jako obyčejný, dvanáctiletý kluk, ale opak je pravdou.. 

Vše se změní, když jde jednoho dne ze školou na prohlídku muzea. Prohlídka je pro něj samozřejmě nudná a připadá mu, že je to obyčejný školní den, ale není. Učitelka se promění ve strašlivou létající příšeru, a chce po Percym nějaký blesk. Percy vyndá propisku, a jediným stisknutím tlačítka se z ní promění meč, jedině tak ji odežene pryč.. Pak se Percy dozví, že tato ,,údajná'' matikářka ve škole neučí a ani nikdy neučila. Snad vlastně ani neexistuje.
Před Percym je konec školního roku, začínají prázdniny a on se musí vrátit zpět domů k mamce a nechutnému strýci Gabovi.

Další nečekaná věc se stane, když jede Percy a jeho matka na dovolenou. Najednou přijde nečekaná návštěva, jeho dobrý kamarád Grover. Je ukraden blesk, a tak Percymu hrozí obrovské nebezpečí.. Všichni 3 míří na místo, které Percy nezná. Do tábora Polokrevných. Ocitá se na velmi divném a zvláštním místě, a jediné co ví, že jeho matka je pryč.. Zjistí, že je zloděj blesku a zároveň Polobůh. Je synem Poseidona, boha moře. Percyho čeká dobrodružná a nebezpečná cesta za hledáním Diova blesku. S výpravou mu pomůžou kamarádi Grover (satyr) a Annabeth.. jak celé dobrodružství dopadne? Bude válka mezi bohy, nebo Percy včas odevzdá blesk Diovi..?


☼☼☼☼☼☼

O autorovi: Riordan se narodil v San Antoniu v Texasu. Vystudoval University of Texas at Austin a poté patnáct let učil na státních a soukromých školách v Kalifornii a San Antoniu.
Riordan je mnohonásobně oceněný autor knižní série Tres Navarre a jeho kniha The Maze of Bones se vyšplhala na první místo v seznamu bestsellerů newyorského deníku The New York Times. Knihy ze série Percy Jackson a Olympané vypovídají příběh o dvanáctiletém chlapci, který se dozví, že je synem starořeckého boha.

Riordan žije se svou ženou a dvěma syny v San Antoniu.

☼☼☼☼☼☼

Můj názor: Tato kniha je perfektním začátkem této božské série.. Příběh je velmi čtivý, napínavý, a místy vtipný. Moc se mi v příběhu líbila ta řecká mytologie. Už od mala se mi řecká mytologie líbila, a tak jsem si tento příběh ihned oblíbila. Tento díl mi chvílemi přišel celkem i zmatený.. Příběh byl opravdu vynikající a nemám co vytknout.
Kniha se mi četla velmi, ale velmi rychle, jelikož měla poměrně velká písmena a opravdu velké nadpisy. Obálka se mi celkem moc nelíbí. Proč? Protože se hrozně moc leskne, a to se mi nelíbí. Jinak obrázek se skvěle hodí k příběhu. Knize dávám hodnocení 9/10 hvězdiček. 

☼☼☼☼☼☼

  • Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí RC této knihy.
  • Knihu si můžete zakoupit ZDE.

4 comments:

  1. Percy je má srdeční záležitost :3, jsem ráda že se ti líbí! Čti dál! :oD

    OdpovědětVymazat
  2. Obálka vypadá dost dobře :D

    OdpovědětVymazat
  3. Túto obálku som ešte nevidela :D

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář děkuji! ♥

 

My World of Fantasy Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang