pátek 12. července 2013

Když se pes směje

Autor: Juraj Šebesta
Ilustrátorka: Katarína Ilkovičová
Překladatel: Milan Žáček
Vazba: brožovaná
Počet stran: 264
Nakladatelství: CooBoo, 2011
Původní název: Keď sa pes smeje
Hodnocení obálky: 3/5

Tomáš je kluk z bratislavského sídliště, zrovna mu bylo patnáct, kapesné je směšně malé, holkám ve třídě vyrostla prsa, otec a matka prudí. Prostě těžký život. 
Za slupkou drsňáka, který pro sprosté slovo nebo nějakou jízlivost nejde daleko, je ale pořád jen poctivým a hodným klukem, který si chce užívat života, randit, jezdit na kole, chatovat s kámošema a mít kolem sebe lidi, které má rád. Někdy se i tohle zdá jako příliš velká očekávání…


☼☼☼☼☼☼

Kniha je rozdělena na 4 části. Každou část vypráví žena, která je v Tomášově životě hodně důležitá. Tomáš má velmi rozrostlou rodinu a tak jsem se někdy v jeho vyprávění opravdu zamotávala a nechápala jsem.. Vypráví tak, že pořád skáče z minulosti do přítomnosti a obráceně. Jednoho dne se rozejde s Paulou a za chvilku se s ní zas straně miluje.. To jsem také nechápala. 
Hlavním protivníkem Tomášovi rodiny je fenka Žofka. :D Je to jedna z jeho osudových žen. Tomášovo otec na Žofku šišlá a to jsem chytila výbuch smíchu. V poslední kapitole se Žofce narodí štěňátka. :) 

☼☼☼☼☼☼

Když se pes směje - rodinný román pro dospívající i dospělé.

☼☼☼☼☼☼

O autorovi: Juraj Šebesta (*1964) pracuje a žije v Bratislavě. Publikuje povídky a články v různých časopisech a sbornících. Získal cenu poroty soutěže Povídka 1996 za prózu Čakanie na zázrak. Slovenský rozhlas uvedl jeho hru Kuleha. Knižně debutoval roku 2005 sbírkou povídek Triezvenie.
     Překládá také divadelní hry z angličtiny. Sestavil výběr z tvorby amerických dramatiků Sama Sheparda a Davida Mameta, stejně jako edici Contemporary Slovak drama 1-5, které vydal Divadelní ústav v Bratislavě.

☼☼☼☼☼☼

                                                   
Můj názor: Tato kniha byla strašně zábavná, ale strašně složitá. Nejvíc mě rozesmálo to, když jsem se dozvěděla, že mají fenku Žofku a ještě k tomu je to jezevčík, protože jak víte, já jí mám taky. :D Ale samozřejmě některé ty části byly také vtipné. Kniha se mi hodně líbila a dávám jí 7/10 hvězdiček.

☼☼☼☼☼☼

  • Tímto bych chtěla moc poděkovat nakladatelství CooBoo za poskytnutí recenzního výtisku této knihy.

4 comments:

  1. Vypadá to,že to bude velmi zajímavá kniha.Bohužel něvím jestli by mě zaujala. :/ Mám ráda pejsky,ale že bych četla knihy,kde jsou hlavními hrdiny. To asi ne.. Jinak moc pěkná recenze.. :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můžeš si ji půjčit v knihovně, pokud jí tam mají. :) A uvidíš, zda se ti bude líbit. :) Děkuji. :)

      Vymazat
  2. ja osobne nemám moc v láske slovenských ani českých autorov ale táto kniha vyzerá napriek tomu veľmi lákavo :)

    http://knizniblog.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě také ne. :) Ale tato kniha je velmi dobrá. :)

      Vymazat

Za každý komentář děkuji! ♥

 

My World of Fantasy Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang